0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Nee, in het CO2-probleem geloof ik niet.
Nee, in het CO2-probleem geloof ik niet.Wij leerden héél vroeger op Lagere School (ja, men leerde daar toen nog iets) dat gezonde lucht van nature ca. 0,025 % koolzuur bevat (misschien zet ik 1 nul verkeerd maar dat geeft niet want een jaar of 12 geleden had ik bij een inbelprogramma op radio-1 een "voorlichter" van Greenpeace aan de lijn die zelfs helemaal geen idee had van een koolzuurgehalte; ik ben toen een beetje streng tegen hem geweest en werd daarover ook door enige kennissen opgebeld, ik had mijn naam en woonplaats hardop gezegd).Het is vastgesteld door geleerden dat in vroeger tijden er véél meer koolzuur in de atmosfeer heeft gezeten, maar de "schuldige" mensen of zelfs hun automerken zijn niet te achterhalen ....Ongeveer nu of gisteren zou er een anti-lobby-programma in de Media zijn; al geweest of moet het nog komen?In broeikassen worden nog steeds lustig koolzuurflessen opengetrokken om ons voedsel harder te laten groeien; dan mag je een tijdje niet zonder beademingsapparaat in die kas, die goed afgesloten staat. Het koolzuur verdwijnt, planten splitsen het terug onder invloed van licht (foto-synthese, konden we die nou maar eens eindelijk zelf goed nadoen), gebruiken de koolstofcomponent om allerlei stevigs en vooral ook lekkers van te maken en ..... geven de zuurstof terug aan de omgeving.Aan de koolzuurrijke(re) tijden hebben wij nog steeds steenkool en diamanten enzo te danken, doordat de plantengroei toen weergaloos toenam.Ook van niet-politiek-correcte en zelfs on-omkoopbare wetenschappers is wel iets op Net te vinden, dit hier bijvoorbeeld:http://mysite.verizon.net/mhieb/WVFossils/greenhouse_data.html
Gaat deze topic over CO2 ofniet?Ik geloof ook niet in CO2 alleen de concentraties zijn belachelijk weining!De aarde warmt op ja dat is nu eenmaal een feit, maar het ligt niet aan CO2En dat we er iets moeten aan doen ana de opwarming is een feit.Maar volgens mij kunnen we alleen de gevolgen bevechten de oorzaken liggen bij de planeet zelf, kijk naar mars of venus. (onze planeet was zoals venus nu en word zoals mars nu)De regeringen zouden beter echte problemen aanpakken.
Het ecosysteem is uit balans en zonder gezond ecosysteem kunnen wij ook niet leven.
QuoteNee, in het CO2-probleem geloof ik niet.Het is gewoon een vaststaand feit dat er de afgelopen 100 tot 200 jaar de hoeveelheid CO2 in de atmosfeer spectaculair is toegenomen. Dat kun je dus niet te geloven, want dat is een feit. Ik wil het je nog wel een keer piekfijn uitrekenen. In mijn epistel wordt uitgegaan van zo'n 45 miljard kg CO2 per dag. Uit recente (juni 2007) metingen blijkt dat we al op een uitstoot zitten van dagelijk 70 miljard kg broeikasgassen.Iedere dag 70 miljard kg in de atmosfeer pompen. Wedden dat je dat na 100 jaar gaat merken! Ga dat maar eens uitrekenen!Roepen dat het CO2-probleem niet bestaat is gewoon dom en kortzichtig. De cijfers liggen gewoon op tafel!
De menselijke invloed sinds 1800 (begin van stoomtijdperk en grootschalig gebruik van kolen) heeft de CO2 concentratie in de atmosfeer van 280 naar 380 ppm (parts per million) vergroot.
misschien heeft het afnemende magnetisch veld van de aarde er iets mee te maken?dat er meer straling binnenkomt?