Dit kan dat de oplossing zijn voor de wetenschappelijke verklaring van het UFO vraagstuk. Hierbij doel ik op de meest logische verklaring dat echte UFO's buitenaardse ruimteschepen zijn. Alleen zitten we nog met het probleem dat niets sneller dan het licht kan reizen. Om dat probleem te omzeilen zullen de UFO's wormgaten gebruiken.
Op dit moment ben ik alvast bezig met de vertalingen van:
- "Negative Energy, Wormholes and Warp Drive" - Universiteit van Hong Kong overgenomen uit Scientific Americain.
- "Warpdrive in principe mogelijk" - BBC News
http://www.ufowereld.nl Klik op
Artikels.
Zodra de vertaling af is en gecorrigeerd kun je het ook lezen op
www.ufowijzer.nl van Paul Harmans.
Ik ga mijn vertaling laten controleren door de Nederlands/Belgische uitgave van Scientific Americain, deze werken in samenwerking met EOS Magazine.
Opmerking van Paul Harmans over Skepsis.
Ik denk niet dat stichting Skepsis er een idee over wil hebben, maar als ze met een reactie komen, plaats ik die onder de eventuele vertaling. Meneer Hulspas had vroeger over elk wetenschappelijk onderzoek naar UFO's wel een belachelijk antwoord en sinds hij niet meer verbonden is met Skepsis, houden ze zich redelijk gedeisd wat betreft UFO's.
Ik probeer me ook te verdiepen in die materie en ben op het moment "Hyperruimte" van Michio Kaku aan het lezen. Van dat boek wil ik een recensie schrijven. Alleen het verband tussen supersnaren en wormgaten is me op dit moment van schrijven nog niet helemaal duidelijk.
Als ruimteschepen gebruik kunnen maken van wormgaten hoe bouw je zo iets, en hoe weet je waar je uitkomt als je erdoor heen gaat en hoe kom je weer terug? Hebben de UFOnauten als die bestaan geen problemen met de tijd? Als ze terugkomen op hun moederplaneet zijn ze dan nog in hun eigen tijd of al weer duizenden jaren verder? Het probleem van de bekende tweeling-paradox als je reist met bijna de lichtsnelheid. Heb je dat niet als je door een wormgat reist? Volgens de film "Contact" van het gelijknamige boek van Carl Sagan schijnbaar niet.
In het boek "De wereld van Star Trek" van Lawrence M. Kraus wordt uitgebreid ingegaan op de warp-drive en materie/antimaterie aandrijving. Hoofdstuk 6. De kost gaat voor de warp uit.
In zijn volgende boek "Voorbij de wereld van Star Trek" wordt ook ingegaan of interstellaire ruimtereizen mogelijk is.
- Lawrence M. Kraus (hoogleraar natuurkunde en astronomie; hoofd van de afdeling Fysica van de Case Western Reserve Universiteit.
- Michio Kaku is theoretisch natuurkundige en een belangrijke pionier van de supersnaartheorie.
Kijk ook eens bij "String theorie" bij het forum "Theorien en denkbeelden".
http://www.neoweb.nl/forum2/index.php?topic=158.0In het boek "Hyperruimte" op blz. 26 onder fig. 1.2 staat:
Wormgaten kunnen een heelal met zichzelf verbinden en bieden daarmee misschien een methode tot interstellair reizen. Omdat wormgaten twee verschillende tijdsperioden kunnen verbinden, bieden ze misschien ook een methode tot tijdsreizen. Wormgaten kunnen ook een oneindige reeks parallelle heelallen verbinden. We hopen dat de hyperruimtetheorie in staat is om te bepalen of wormgaten natuurkundig mogelijk zijn of dat ze louter een wiskundige eigennaardigheid zijn.