Neoweb.nl

Geur & marketing, reuk in de marketingmix

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Robert

  • *****
  • 3.158
  • +269/-11
  • Gender: Male
  • Neoweb.nl: Als het nieuw is, zie je het op neoweb
Geur & marketing, reuk in de marketingmix
« on: July 07, 2006, 10:16:43 AM »
Geur in de marketingmix

bron:molblog.nl

De autodealer sprayt een lucht van nieuwe’s auto’s in zijn showroommodellen, bij de broodafdeling in de supermarkt ruikt het naar vers gebakken brood. Nee, het gebruikmaken van geur bij de marketing van producten is niet een nieuw fenomeen.

Echter er wordt veel minder gebruik van gemaakt dan van beeld en geluid in communicatie naar de consument. Ongetwijfeld heeft dit te maken met de moeilijkheid om geur op een goede wijze toe te passen. MakingScents zegt hier een oplossing voor te hebben.

MakingScents richt zich op geuroplossingen voor alle communicatie toepassingen; van event, instore, POS, outdoor tot DM. Belangrijk hierbij is de techniek achter de verspreiding van geur:'droge' moleculaire geurverspreiding. MakingScents claimt 100% authentieke geur duplicatie zonder residue of andere negatieve bijwerkingen te leveren.

Dat levert talloze mogelijkheden op voor adverteerders om hun communicatie te versterken. Denk aan een Zwitsal promotie op de winkelvloer, de nieuwe Chanel geur in het bushokje waar de abriposter op hangt, de geur van bos in een mailing voor Nuon groene stroom. Ik ben benieuwd welke andere toepassingen bedacht worden.

links:
http://www.makingscents.nl/

Offline flambojan

  • **
  • 97
  • +17/-1
  • Dit forum is het helemaal !
Re: Geur & marketing, reuk in de marketingmix
« Reply #1 on: August 03, 2006, 04:31:31 PM »
In café's en discotheken hangen wel eens 'parfum' posters, waar je het luchtje tevens kan uitproberen.

Re:Geur & marketing, reuk in de marketingmix
« Reply #2 on: February 02, 2011, 12:01:43 PM »
Het is belangrijk om goed na te denken over de consequenties van geur marketing. Ik heb namelijk een aantal winkels, zaken, verspreid over NL en heb in een zaak een bedrijf ingehuurd om aan instore marketing met de nadruk op achtergrondmuziek marketing. en in een andere zaak met de nadruk op geur marketing. Beide leverden resultaten op maar zeer verschillend in aard. de achtergronmuziek marketing verhoogde de verkoopcijfers terwijl de geurmarketing de kwaliteit van de verkoop verhoogd, daar bedoel ik mee dat er duurdere producten werden verkocht. Nu moet je zelf maark uitrekenen wat je liever hebt..!!!