Geur in de marketingmixbron:molblog.nlDe autodealer sprayt een lucht van nieuwe’s auto’s in zijn showroommodellen, bij de broodafdeling in de supermarkt ruikt het naar vers gebakken brood. Nee, het gebruikmaken van geur bij de marketing van producten is niet een nieuw fenomeen.
Echter er wordt veel minder gebruik van gemaakt dan van beeld en geluid in communicatie naar de consument. Ongetwijfeld heeft dit te maken met de moeilijkheid om geur op een goede wijze toe te passen. MakingScents zegt hier een oplossing voor te hebben.
MakingScents richt zich op geuroplossingen voor alle communicatie toepassingen; van event, instore, POS, outdoor tot DM. Belangrijk hierbij is de techniek achter de verspreiding van geur:'droge' moleculaire geurverspreiding. MakingScents claimt 100% authentieke geur duplicatie zonder residue of andere negatieve bijwerkingen te leveren.
Dat levert talloze mogelijkheden op voor adverteerders om hun communicatie te versterken. Denk aan een Zwitsal promotie op de winkelvloer, de nieuwe Chanel geur in het bushokje waar de abriposter op hangt, de geur van bos in een mailing voor Nuon groene stroom. Ik ben benieuwd welke andere toepassingen bedacht worden.
links:http://www.makingscents.nl/