Op het gebied van marketing zijn ook tal van innovaties. Denk bijvoorbeeld aan het beruchte verhaal van de bioscoop reclames, waar constant 1 beeldje werdt vervangen door een heerlijk bruisend glas frisdrank. Door de snelheid van de beeldjes, zag niemand het beeldje bewust, maar in het onderbewustzijn werdt het wel waargenomen en kregen mensen meer zin in cola!
Deze vorm van marketing (indoctrinatie of hersenspoelen) is nu verboden.
Met de komst van vliegtuigen is marketing met een spandoek aan de staart gekomen. Kleine zeppelins of blimps worden ook gebruikt voor reclame en marketing doeleinden.
Ook speciale geuren en aparte kleuren licht moeten mensen aanzetten tot kopen.
Daarnaast zijn banners de technologische opvolger van de tv-reclame of reclame in gedrukte media. Dus marketing evolueert wel degelijk.
Maar hoe ver zal het gaan?
Straks is het mogelijk om tv-programma's vanaf een harddisk op te nemen en later af te spelen. Reclame wordt hiermee overbodig. Hoe kan men dan een product onder de aandacht brengen?
In de film "Minority Report" wordt reclame op billboard afgestemd op de persoon die er naar kijkt of langs loopt. Wordt dit werkelijkheid? Hoe ver kunnen we gaan? wat is de volgende stap?